Lifestyle,  Moda

Jak zorganizować pokaz mody?

Pokazy mody kojarzą się z luksusowym wydarzeniem, w którym biorą udział znani projektanci i celebryci. Takie eventy wzbudzają zainteresowanie i przyciągają osoby, które fascynują się trendami. Pokaz jest więc doskonałym pomysłem na promocję firmy i pozyskanie nowych klientów. Możesz go wykorzystać, jeżeli prowadzisz butik, nawet gdy nie sprzedajesz w nim swojej autorskiej kolekcji odzieżowej. Zobacz, jak zorganizować taką imprezę.

Wybierz miejsce

Zanim zaczniesz promocję wydarzenia i wysyłanie zaproszeń, musisz podjąć kilka ważnych decyzji logistycznych. Pierwszą z nich jest wybór miejsca, w którym odbędzie się pokaz. W tym przypadku dużo zależy od Twoich możliwości finansowych oraz technicznych. Możesz się zdecydować na organizację w wynajętej sali konferencyjnej, hotelu lub na świeżym powietrzu. Jeżeli Twój sklep dysponuje dużą przestrzenią, warto w nim zaaranżować wybieg i miejsce dla widowni. Dzięki temu goście zapamiętają adres Twojego butiku, a po zakończonym pokazie będą mogli zrobić w nim zakupy.

Znajdź modelki

Organizując pokaz na własną rękę, nie musisz inwestować w wynajęcie profesjonalnych modelek z agencji. Jeżeli zależy Ci na tym, aby zmieścić się w ustalonym budżecie, możesz zaangażować pracowników lub poprosić o pomoc znajomych. Ważne jest tylko, aby typ sylwetki i urody modelek pasował do prezentowanej kolekcji. Trudno bowiem oczekiwać sukcesu, jeżeli stroje młodzieżowe prezentowane będą na dojrzałych kobietach i odwrotnie.

Zadbaj o zaplecze techniczne

Bez względu na to, gdzie zamierzasz zorganizować pokaz mody, będziesz musiał zająć się również oprawą techniczną. Jeżeli planujesz wynająć salę w hotelu lub centrum konferencyjnym, prawdopodobnie część wyposażenia zostanie Ci udostępniona w cenie usługi. W przypadku eventu przygotowywanego w butiku lub przynależących do niego terenach zielonych będziesz musiał samodzielnie zadbać o niezbędne akcesoria. W tym celu warto zapoznać się z ofertą na stronie https://www.bscsystem.pl/. Firma ta zajmuje się nie tylko sprzedażą, ale także wynajmem produktów teatralnych, które sprawdzą się również podczas eventów. Co będzie Ci potrzebne podczas pokazu?

  • Nagłośnienie i oświetlenie,
  • Podesty sceniczne do zaaranżowania wybiegu.
  • Składane podłogi, jeżeli pokaz ma się odbyć na terenach zielonych.
  • Krzesła i stoły.
  • Sprzęt multimedialny.
  • Elementy dekoracyjne.

Warto pomyśleć także o dodatkowych atrakcjach dla gości. Może to być np. loteria z losowaniem voucherów zakupowych lub catering z oryginalnymi przekąskami.

Zaproś gości

W zależności od tego, jak dużą przestrzenią dysponujesz, możesz zorganizować imprezę otwartą lub jedynie dla wybranych osób. Największy sukces marketingowy odniesiesz, jeżeli umożliwisz na nią wstęp każdemu chętnemu. W ten sposób masz szansę pozyskać nowych klientów, a także zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą. O pokazie warto również poinformować lokalne media, aby nadać wydarzeniu większy rozgłos.

Organizacja takiego eventu wcale nie musi być kosztowna i skomplikowana, dlatego warto uwzględnić ją w planie strategii promocyjnej Twojej firmy.

Dodaj komentarz