Otwieramy małą firmę – na jakie artykuły warto postawić?
Otwierając małą firmę, która prowadzi działalność opartą o biuro warto na początek zadbać o jego kompleksowe wyposażenie. Oprócz wygodnych mebli potrzebne są także liczne artykuły biurowe, które ułatwią i usprawnią pracę. O czym nie można zapomnieć i na co zwrócić uwagę przy ich zakupie? Podpowiadamy.
Papier
Praktycznie żadne nowoczesne biuro nie może skutecznie funkcjonować bez różnego rodzaju akcesoriów papierniczych. Służy do prowadzenia notatek, jak i jako niezbędne wyposażenie do drukarek i faksów. Jednym z najpopularniejszych jest papier ksero, który służy do kopiowania oraz przygotowywania wysokiej jakości wydruków, zarówno czarno-białych, jak i kolorowych. Może być także użytkowany do korespondencji. Warto wybierać zwłaszcza ten o podwyższonej gramaturze i wysokim stopniu białości. Pozwoli to uniknąć problemów podczas drukowania.
Segregatory
Segregatory umożliwiają wygodne przechowywanie ważnych dokumentów. Najpopularniejsze są te w formacie A4. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby znaleźć i takie, które umożliwiają przechowywanie pism w nietypowych rozmiarach. Większość z nich wyposażona jest w niewielką kieszonkę z boku, co ułatwia notowanie informacji na temat znajdujących się w środku dokumentów. Dolny otwór pozwala wygodnie sięgać po segregator znajdujący się nawet na bardzo wysokiej półce. Warto zakupić ich co najmniej kilka, aby móc efektywnie przechowywać niezbędne dokumenty. Należy jednak zwrócić uwagę na to z jakiego materiału są wykonane. Te z tworzyw sztucznych są bardziej wytrzymałe i odporne na wieloletnią eksploatację. Natomiast te z litej tektury mogą ulegać szybszemu zużyciu, nawet jeśli są powleczone dodatkową warstwą ochronną.
Artykuły piśmiennicze
Mimo tego, że większość informacji można notować wygodnie w komputerze, to jednak większość osób pracujących w biurach preferuje tradycyjny sposób zapisywania ważnych rzeczy. Warto więc zadbać o to, aby takie artykuły biurowe jak ołówki, długopisy, pisaki, flamastry, zakreślacze i inne podobne produkty były zawsze dostępne pod ręką dla każdego.
Przyborniki
Klasyczne przyborniki, które służą do przechowywania notatników, artykułów piśmienniczych i dokumentów to niezwykle przydatne wyposażenie w każdym biurze. Te niewielkie akcesoria pozwalają zachować porządek, a przy tym zwiększają estetykę na każdym biurku. Zwłaszcza jeśli wybierzemy przybornik, który składa się z dwóch warstw. W jednym jest miejsce na duże dokumenty, a na górze znajduje się przestrzeń w którym można przechowywać długopisy i ołówki.