Lifestyle

Top 5 rad dzięki, którym będziesz prowadzić zdrowy styl życia i efektywnie pracować mając pracę zdalną

Pandemia spowodowała, że wiele osób przeszło na prace zdalną i co ciekawe po skończeniu pandemii (bądź obostrzeń) nadal tak pracuje. Z jednej strony można pozazdrościć – w końcu pracuje się w domu, ale z drugiej czasem ciężko jest zaplanować dzień i znaleźć motywację. Pracując zdalnie najłatwiej też przytyć. Dziś przedstawimy Wam top 5 rad, dzięki którym będziecie prowadzić zdrowy styl życia i efektywnie pracować w domu czy raczej z domu.

Top 1: nie pracuj w szlafroku

Jeżeli po obudzeniu się zasiadacie do pracy w szlafroku to oznacza, że coś jest nie tak. Otóż praca z domu jest taką samą pracą, a to oznacza, że trzeba się przygotować i zadbać nie tylko o siebie, ale i o higienę pracy. Niedopuszczalne jest to, że pracujecie w szlafroku czy piżamie, a potem zastanawiacie się dlaczego osiągacie tak słabą efektywność. Praca w domu choć wydaje się wygodna ma też wadę, a mianowicie zwiększa rozleniwienie. Skoro nie trzeba udać się do siedziby firmy, wiele osób sądzi, że może dla swojej wygody pracować właśnie w piżamie. Czas więc na zmiany. Każdego poranka należy wstać i przygotować się tak jakbyście mieli pracować w swoim biurze. Jeżeli nadal nie potraficie dobrze zaplanować dnia, to sensownym rozwiązaniem jest wyjście z domu i praca choćby w pobliskiej kawiarni. W końcu tam nie udacie się w piżamie i szlafroku.

Top 2: nie przekładaj pracy

Pracując w domu łatwym wydaje się przekładanie pracy. W końcu, gdy szef nie patrzy na ręce, zawsze można zacząć nieco później i skończyć zapewne też później – oczywiście takie myślenie jest błędne. W żadnym przypadku nie można przekładać pracy, bo to może wiązać się z tym, że w rezultacie tylko się rozleniwicie i do tego jeszcze zawalicie termin. Trzeba więc sobie wyznaczać pory pracy. Jeżeli normalnie w korpo pracujecie powiedźmy od 9 do 17, to podobnie sytuacja powinna wyglądać, gdy pracujecie w domu. Rzecz jasna jeżeli w domu osiągacie większą efektywność (wątpimy) i zrealizujecie szybciej zadania, to zyskacie więcej czasu dla siebie, ale nie ma się co oszukiwać, jest to mało prawdopodobne.

Top 3: zero przekąsek

Praca w domu sprzyja dodatkowym kilogramom. W końcu, gdy tylko przyjdzie nam na coś ochota, to zaraz z wielką ochotą maszerujemy do kuchni i wybieramy oczywiście coś słodkiego. Trudno być potem zdziwionym, że waga rośnie. Zatem czas podjąć decyzję i zwyczajnie należy całkowicie zrezygnować z przekąsek. Jeżeli normalnie w pracy nie podjadacie, to w domu też nie możecie tego robić. Na czas wykonywania zadań Wasz dom przestaje być domem, a staje się miejscem pracy.

Top 4: zadbaj o zdrową dietę

Ile razy słyszeliście truizm, że zdrowa dieta to podstawa? A teraz odpowiedzcie sobie na pytanie, co przed chwilą zjedliście. Dziwnym trafem pracując w domu dieta wygląda jeszcze gorzej, niż wtedy, gdy pracuje się w biurowcu. Pomyślcie tylko, że gdy wychodzicie do pracy, to czeka Was jednak jakiś ruch, często trzeba dojść na przystanek, albo dojechać do pracy rowerem, a gdy pracuje się w domu, to niestety sporo ruchu odpada. Stąd tak duże znaczenie ma to, aby zadbać właśnie o swoją wagę. Słusznym wyborem będzie więc dieta pudełkowa. W końcu czas, którego nie spędzacie na gotowaniu, możecie wykorzystać na spacery czy jogging. Koniecznie po pracy powinniście się przebrać w wygodny dres i pobiegać, choćby po parku. Choć pogoda nie jest idealna, to jednak trzeba zadbać o swoją wagę.

Top 5: planuj dzień

Dzień spędzony na pracy zdalnej musi być tak samo zaplanowany jak ten spędzony w biurze. A więc nie możecie pozwolić sobie na to, by później wstawać czy też zaspać do pracy. Normalnie byście przecież tego nie zrobili. W ciągu dnia pracy w biurze macie przerwę obiadową, zatem pracując w domu również taką przerwę trzeba sobie wyznaczyć i to o podobnej godzinie. Wtedy możecie zamówić obiad. Polecamy Wam obiad z dowozem na minutaosiem.pl. Macie wtedy pewność, że zjecie wartościowy posiłek, który jest nie tylko smaczny, ale też niskokaloryczny.

Wniosek jest jeden. Jeżeli pracujecie w domu musicie zachowywać się tak samo jak gdybyście pracowali w biurze. Trzeba więc zachować pełną rutynę, bo tylko wtedy możecie liczyć na efektywność pracy.

Dodaj komentarz